Tip: Diensten toevoegen aan je Facebook bedrijfspagina

Download jouw gratis SEO checklist!
70+ checks voor direct meer resultaat uit je SEO

  • Direct gratis in je mailbox
  • Mis niets en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
  • Direct toepasbare SEO tips

Met Facebook diensten geeft Facebook je een handige tool aan om je bedrijfsdiensten of verkoopproducten rechtstreeks op je Facebook pagina aan te bieden. Hieronder lees je hoe het in zijn werk gaat.

Facebook bedrijfspagina

Facebook diensten kunnen enkel aangeboden worden op een Facebook bedrijfspagina. In tegenstelling tot je privé account heeft een bedrijfspagina geen vrienden, maar volgers die graag op de hoogte blijven van je ondernemingen. Heb je geen Facebook bedrijfspagina, dan kun je er [een aanmaken]; of je kunt je persoonlijke pagina [omzetten] naar een bedrijfspagina. Wel nog even opletten: een bedrijfspagina is geen winkelpagina. Je volgers kunnen hier dus niets rechtstreeks op je pagina aankopen. Wel kun je ze van op de pagina doorsturen naar je eigen online shop, bijvoorbeeld via de bedrijfsomschrijving. Desgewenst kun je hiervoor ook nog een aparte "Shop now" button aan je pagina toevoegen.

Facebook diensten aanmaken

Het menu van een bedrijfspagina omvat standaard het item "diensten" ("services"). Vind je dit item niet terug, dan heb je het verkeerde paginatype geselecteerd of werd de menu tab in kwestie nog niet geactiveerd. Dit kun je regelen via de instellingen ("settings") van je pagina.

Eens de diensten tab geactiveerd is, kun je hem selecteren in het menu. Je belandt nu in een editor waar je diensten of producten kunt toevoegen aan je pagina. Dit gebeurt via de "dienst toevoegen" ("add a service") button. Resultaten verschijnen bovenaan je pagina, onder de header en naast de algemene bedrijfsinformatie. Dat gebeurt standaard in de volgorde van toevoeging. Wil je je diensten graag herordenen, dan kun je ze in de tab editor gewoon naar de gewenste plaatsen slepen.

Opmaken

Om een dienst of product toe te voegen aan je page moet je minimaal een naam, prijs, omschrijving en foto toevoegen. Desgewenst kan ook de duurtijd van een dienst worden aangegeven. De foto in kwestie komt uit een Facebook album of gewoon van je computer. Voor het beste resultaat moet je daarbij vooral op het vierkanten formaat en de juiste resolutie letten. Naast foto's kun je ook met iconen werken. De prijs kan verder nog vervangen worden door een zogenaamde "call to action", waarbij je de bezoeker uitnodigt om bijvoorbeeld contact op te nemen met je bedrijf.

Bewerken

Is je prijs veranderd of moet er een productomschrijving aangepast worden? Dan selecteer je het pijltje naast de product- of dienstnaam. Je wordt nu doorgestuurd naar de product- of diensteditor, waar je in alle vrijheid aanpassingen kunt maken. Als je klaar bent, verschuif je de schakelbutton naar "published". Het bewerkte item wordt nu beschouwd als laatst toegevoegd en staat dus bovenaan de diensten tab.

Klaar om te groeien?

Neem vrijblijvend telefonisch contact met ons op via: 085 - 303 81 81