Je webshop is klaar, je eerste bestelling is binnen en je kunt pakketten gaan verzenden. De meeste mensen melden zich rechtstreeks aan bij PostNL, DHL of DPD.
De partij die je kiest voor het versturen van pakketten is vaak afhankelijk van je product of doelgroep. De grootste verschillen zitten in het gewicht of de afmetingen van een pakketje. Maar bijvoorbeeld ook in de snelheid waarmee je pakketje bij de klant geleverd wordt. In onderstaande vergelijking gaan we uit van een standaard pakketje en dus geen brievenbus pakket, deze kunnen vaak nog goedkoper verzonden worden.
De globale tarieven op een rijtje:
Gewicht | Tarief | |
PostNL | tot 10kg | €6,75 |
DHL | tot 20kg | €5,75 |
DPD | tot 10kg | €7,50 |
Jazeker, dit kan door gebruik te maken van een verzendplatform. Een verzendplatform is een soort tussenpartij die hele grote hoeveelheden pakketten versturen en zo dus korting krijgen. Deze korting delen ze met jou. Een voorbeeld van een verzendplatform is SendCloud. Voor een kleine webshop zijn de tarieven als volgt, als je meer pakketten verzendt krijg je ook meer korting. Voor de actuele kortingen kun je het beste op de website van het bedrijf zelf terecht.
Wij hebben inmiddels met beide partijen ervaring en de support van beide partijen is gewoon heel goed. Daarnaast lijkt SendCloud hun software iets beter up-to-date te houden en zijn er iets meer mogelijkheden.
SendCloud | |
PostNL | €6,00 |
DHL | €5,65 |
DPD | €5,80 |
Ook biedt Sendcloud plugins voor veel webshops, hiermee wordt de bestelling automatisch doorgezet naar de verzendpartij die je gebruikt. Je hoeft ook niet meer handmatig allerlei gegevens over te nemen om de verzending aan te melden.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw website? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op en we helpen je graag verder. Enkele software pakketten die door beide partijen ondersteund worden zijn: