Als je doelen hebt aangemaakt in Google Analytics 4 is het van belang dat je deze importeert in Google Ads. Hierdoor kun je het algoritme van Google meer data geven over welke bezoekers uiteindelijk hebben geconverteerd naar een lead. Hierdoor leert Google steeds meer over je doelgroep en weet steeds beter welke bezoekers wel en niet converteren. Ook krijg je zelf duidelijk inzichtelijk welke Google Ads campagnes goed lopen, welke zoektermen veel conversies opleveren en welke campagnes er minder lopen. Hierdoor kun je je budget beter besteden en je Google Ads campagnes steeds rendabeler maken.
Om je doelen uit Google Analytics 4 te importeren naar Google Ads moet je eerst je Google Ads account koppelen aan Google Analytics. Dit kun je doen door onderstaande stappen te volgen:
Stap 1) Login op je Google Ads account door naar https://ads.google.com te gaan.
Stap 2) Klik rechts bovenin op: "Tools en instellingen" en vervolgens op: "Gekoppelde accounts".
Stap 3) Klik op: "Google Analytics (GA4) & Firebase" en selecteer vervolgens het Google Analytics account waarmee je wilt koppelen en klik op: "Koppelen".
Je Google Ads account is nu gekoppeld aan je Google Analytics account en kunt nu doelen en conversies gaan importeren.
Heb je hulp nodig? Wij zijn officieel Google partner en helpen honderden bedrijven bij het uitbesteden van hun Google Ads campagnes.
Stap 1) Om doelen te importeren ga je in je Google Ads account naar: "Tools en instellingen" en vervolgens onder metingen naar "Conversies".
Stap 2) Klik vervolgens op: "Nieuwe conversieactie".
Stap 3) Klik daarna op: "Importeren" en kies voor: "Google Analytics 4-property's" en selecteer vervolgens: "Web" en vervolgens op doorgaan.
Stap 4) Selecteer daarna de naam van de conversie die je in Google Analytics 4 hebt aangemaakt en klik op: "Importeren en doorgaan" en daarna op "Klaar".
Je conversies zijn nu geimporteerd en worden voortaan ook getoond in je Google Ads account!
Het kan een aantal uur duren voordat conversies die je hebt aangemaakt in Google Analytics zichtbaar worden in Google Ads. Met de oude versie van Google Analytics (Universal Analytics) kan dit zelf 24 uur duren!