Als bedrijf kun je tegenwoordig bijna niet meer zonder Facebook bedrijfspagina. Twee miljard mensen gebruiken dit social media fenomeen. Het feit dat Facebook actief is, maakt het voor mensen eenvoudiger om je merk online te ontdekken en te gebruiken. Of om je te volgen en op deze manier updates van je bedrijf te ontvangen.
Met deze 5 tips kan je moeiteloos een Facebook bedrijfspagina aanmaken.
Let op: voor het maken van deze handleiding zijn we er vanuit gegaan dat je al lid bent van Facebook.
Ga naar bedrijfspagina van Facebook en klik aan in rechterbovenhoek op Pagina aanmaken.
Je krijgt vervolgens twee opties (kies de optie die het beste bij je bedrijf past):
Vul daarna een bedrijfsnaam, categorie en NAW gegevens in. Bij categorie kun je zelf de dienst typen die je bedrijf het best omschrijft. Vervolgens wordt deze automatisch aangevuld met de cateogireën die beschikbaar zijn binnen Facebook.
Uploadt eerst de profielafbeelding. Deze foto hoort bij je bedrijfsnaam in de zoekresultaten van Facebook. Vervolgens kies je voor je omslagfoto, de meest prominente afbeelding op je bedrijfspagina. Met volgende afmetingen moet je rekening houden: 820 pixels x 312 pixels op een pc en 640 x 360 pixels op een mobiel apparaat. Wanneer je een foto hebt geselecteerd, kan je starten om die omslagfoto te uploaden.
Je wordt gevraagd een paar functies te doorlopen. Het is een aanrader dat je door alle aanwijzingen klikt, zodat je weet waar alles zich bevindt. Dit duurt maar een paar seconden.
Dit is de kans om mensen over uw bedrijf te vertellen, een aantal zinnen is voldoende (maximaal 155 tekens). Het is niet nodig om hier te uitgebreid te zijn. Klik op een korte beschrijving toevoegen en deel gewoon wat uw klanten moeten weten zo duidelijk en zo bondig mogelijk. Je kan later een meer uitvoerige beschrijving toevoegen.
Facebook genereerd zelf een link voor je Facebook bedrijfspagina, bijvoorbeeld:
"https://www.facebook.com/Bedrijfsnaam-802786323409369".
Dit is voor reclame en eventueel drukwerk niet ideaal en al helemaal niet om mondeling over te brengen naar eventuele klanten. Door onder je profielfoto op: "Gebruikersnaam voor pagina maken" te klikken kun je zelf een naam kiezen. Daarmee zal ook de link naar je Facebook pagina veranderen.