Wat kost Google Ads (uitbesteden)?
Met Google Ads betaal je alleen voor de mensen die doorklikken naar je website. De kosten per klik (ook wel CPC genoemd) zijn afhankelijk van de zoekterm waarop je wilt adverteren, en heel variërend per branche. De kosten per klik van onze klanten liggen gemiddeld tussen de €0,10 en €10,- per klik.
Vaak merk ik dat veel klanten zich blind staren op de kosten per klik, en probeer dan uit te leggen dat marketing geen geld kosten maar opleveren. Google Ads is volledig meetbaar. Zo kun je precies doormeten hoeveel euro je uitgeeft aan Google en hoeveel euro je aan webshop bestellingen of offerte aanvragen je hiervoor terug krijgt. En of dit winstgevend is voor jouw bedrijf.
Stel; je hebt een webshop en haalt met Google Ads een ROAS van 400%, dan betekent dit dat je voor elke euro die je uitgeeft aan Google 4 euro aan bestellingen terugkrijgt. Als dit winstgeven voor je is, dan zou de vraag eigenlijk niet moeten zijn: "wat kost Google Ads?" Maar: "Wat levert Google Ads mij op?".
Elke euro meetbaar meer op laten leveren dan dat je investeert in Google Ads en je marketing bureau, dat is het doel van het uitbesteden van je SEA campagnes.
Het is moeilijk om een vaste prijs aan het beheer van Google Ads te hangen omdat dit erg afhankelijk is van de grootte en de complexiteit van het account. Over het algemeen kun je Google Ads laten uitbesteden bij ons vanaf €380 per maand. Maar er zijn ook klanten waarvoor wij een eenmalige optimalisatie doen of die zelf bepaalde werkzaamheden uitvoeren. Vraag vrijblijvend een kansenonderzoek aan of neem contact met ons op zodat wij een offerte kunnen maken voor jouw specifieke wensen of situatie.
Kansenonderzoek aanvragen