Google Ads uitbesteden

Google Ads uitbesteden

Google Ads (voorheen Google Adwords) is een advertentieplatform van Google waarmee je snel meer rendement uit je website kunt halen. Door te adverteren in Google ben je direct zichtbaar op honderden verschillende zoektermen die relevant zijn voor jouw bedrijf. Hierdoor kun je op korte termijn offerte aanvragen of bestellingen ontvangen.

90% van de ondernemers laat kansen liggen in hun Google Ads account. Google Ads uitbesteden kan daarom een verstandige keuze zijn. Heb je al een bestaand Google Ads account en doe je het beheer zelf? Of twijfel je aan je huidige online marketing bureau? Vraag vrijblijvend een Google Ads scan aan en ontdek of jouw bedrijf kansen laat liggen.

Eén van onze Google Ads specialisten doorloopt je account en komt met een uitgebreide rapportage over de huidige staat van je account. Daarna kun je zelf bepalen of je Google Ads zelf wilt blijven beheren, je bureau zijn werk goed doet, of dat je het eventueel wilt uitbesteden aan wecare Media.

Wat kost Google Ads (uitbesteden)?

Met Google Ads betaal je alleen voor de mensen die doorklikken naar je website. De kosten per klik (ook wel CPC genoemd) zijn afhankelijk van de zoekterm waarop je wilt adverteren, en heel variërend per branche. De kosten per klik van onze klanten liggen gemiddeld tussen de €0,10 en €10,- per klik.

Vaak merk ik dat veel klanten zich blind staren op de kosten per klik, en probeer dan uit te leggen dat marketing geen geld kosten maar opleveren. Google Ads is volledig meetbaar. Zo kun je precies doormeten hoeveel euro je uitgeeft aan Google en hoeveel euro je aan webshop bestellingen of offerte aanvragen je hiervoor terug krijgt. En of dit winstgevend is voor jouw bedrijf.

Stel; je hebt een webshop en haalt met Google Ads een ROAS van 400%, dan betekent dit dat je voor elke euro die je uitgeeft aan Google 4 euro aan bestellingen terugkrijgt. Als dit winstgeven voor je is, dan zou de vraag eigenlijk niet moeten zijn: "wat kost Google Ads?" Maar: "Wat levert Google Ads mij op?".

Elke euro meetbaar meer op laten leveren dan dat je investeert in Google Ads en je marketing bureau, dat is het doel van het uitbesteden van je SEA campagnes.

Het is moeilijk om een vaste prijs aan het beheer van Google Ads te hangen omdat dit erg afhankelijk is van de grootte en de complexiteit van het account. Over het algemeen kun je Google Ads laten uitbesteden bij ons vanaf €380 per maand. Maar er zijn ook klanten waarvoor wij een eenmalige optimalisatie doen of die zelf bepaalde werkzaamheden uitvoeren. Vraag vrijblijvend een kansenonderzoek aan of neem contact met ons op zodat wij een offerte kunnen maken voor jouw specifieke wensen of situatie.

De onderdelen van Google Ads

Er zijn verschillende mogelijkheden om je bedrijf te promoten met Google Ads.

Google Zoeken

In het search netwerk van Google kun je rechstreeks in Google Adverteren tussen de resultaten van Google. De eerste 4 resultaten zijn betaald en hier worden dus advertenties weergegeven waar jij met jouw bedrijf tusseen kunt staan. Het zoeken netwerk is uitermate geschikte voor het promoten van diensten en webshops waar klanten een langere klantreis hebben.

Display & remarketing

Met het display netwerk van Google kun je adverteren op meer dan 300.000 partner websites die zijn aangesloten bij Google. Denk bijvoorbeeld aan nu.nl, startpagina.nl, marktplaats.nl, telegraaf.nl, etc. Ook wordt dit netwerk gebruikt voor remarketing advertenties. Dit zijn advertenties die worden getoond aan bezoekers die je website al eens hebben bezocht, maar nog niet tot conversie zijn overgegaan.

Door de lage CPC in het display netwerk is dat vaak een hele effectieve manier van adverteren om meer leads en sales binnen te halen tegen een relatief lage investering.

De voordelen van Google Ads

  • Direct bovenaan in Google op honderden verschillende zoektermen.
  • Meetbaar meer website bezoekers, omzet, leads en klanten. Alles met Google Ads is 100% meetbaar. Zo zie je precies hoeveel bezoekers je krijgt, hoeveel bestellingen of offerte aanvragen er afkomstig zijn uit Google Ads.
  • Zowel voor grote als kleine bedrijven. Je kunt voor elk gewenst budget adverteren. Heb je een kleiner budget? Dan kun je heel gericht in je regio of op jouw specifieke doelgroep adverteren. Loopt je campagne goed? Dan kan deze makkelijk opgeschaald worden. Zo kun je klein beginnen en naarmate je campagnes steeds rendabeler worden verder opschalen.
  • Heel gericht adverteren op mensen die specifiek op zoek zijn naar iets of een koop intentie hebben. In tegenstelling tot Facebook, Instagram of TikTok adverteren kun je met Google Ads écht mensen bereiken die specifiek op zoek zijn naar iets en betaal je alleen voor de mensen die doorklikken naar je website.

Case: de Scootmobiel Specialist

De Scootmobiel Specialist en moederbedrijf Quingo zijn marktleiders
op het gebied van scootmobielen. Naast hun online activiteiten beschikt de Scootmobiel Specialist over vier showrooms verspreid door heel Nederland. Door slim gebruik te maken van nieuwe campagnemethoden, biedstrategieën en A/B-testen zijn de kosten per lead met 68% gedaald. Daarnaast is het aantal bezoeken aan de fysieke winkels toegenomen dankzij online campagnes die de winkels promoten.

Resultaten

  • Toename van 1022% aan organische websitebezoekers binnen één jaar
  • Kosten per lead gedaald met 68%
  • 218% meer leads voor hetzelfde marketing budget

Ontdekken waar jouw kansen liggen?

Vraag gratis een kansenonderzoek aan en ontdek waar jouw kansen liggen op online marketing gebied!
Google Ads partner

Officieel Google Partner

Sinds 2019 mogen wij ons vol trots officieel Google Partner noemen.

Dit betekent dat wij beschikken over de nieuwste certificeringen, onze kennis van Google Ads altijd up-to-date houden en directe lijnen hebben met Google. Daarnaast hebben wij bewezen dat wij de marketingbudgetten van onze inmiddels 750 klanten meetbaar hebben laten groeien. Hierdoor ben jij verzekerd van de volgende voordelen:

  • Bewezen kwaliteit en behaalde resultaten
  • Up-to-date kennis van de nieuwste ontwikkelingen
  • Als eerste toegang tot beta-features
  • Campagnes worden beheerd door een gecertificeerde Google Ads expert

Gratis kansenonderzoek t.w.v. €425,-

Wil jij meer winst, omzet en nieuwe klanten voor jouw bedrijf? Met het gratis kansenonderzoek ontvang je advies over jouw online marketing kansen.

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen of overspilt onnodig veel geld aan Google Ads. Wij controleren geheel vrijblijvend je huidige Google Ads campagnes en instellingen op verbeteringen en kansen die nog onbenut zijn.

Je ontvangt een uitgebreid rapport over je huidige online marketing inzet, waar eventueel nog kansen onbenut zijn of zaken die geoptimaliseerd kunnen worden. Verder gaan we je doelen bespreken en komen met een concreet plan van aanpak om deze doelen te realiseren.

  • Advies op gebied van SEO & SEA
  • Meetbaar meer bezoekers, aanvragen en conversies
  • Op maat voor jouw bedrijf door onze specialisten
  • Ontdek waar kansen liggen op het gebied van online marketing
  • Uitgebreide analyse inclusief plan van aanpak

Kansenonderzoek aanvragen

0%

Vrijblijvend, je zit nergens aan vast

0%

Van de aanvragers is zichtbaar gegroeid na het onderzoek

0

Ondernemers gingen je voor!

0,8

Gemiddelde klantenbeoordeling

Veelgestelde vragen

  • Wat zijn de alternatieven voor Google Ads?

    Het adverteren met Microsoft Ads (voorheen Bing Ads) is de meest vergelijkbare manier van adverteren. Wij kunnen eventueel je Google Ads campagnes overzetten naar Microsoft. Over het algemeen is de CPC bij Microsoft een stuk lager dan bij Google. Andere alternatieven zijn social media ads zoals op Facebook, Instagram en TikTok. Wij zetten social media kanalen voornamelijk in op remarketing advertenties om je Google Ads of SEO campagnes te ondersteunen.

    Een alternatief voor het uitbesteden van Google Ads (ook wel SEA genoemd) is SEO. SEO is een langetermijnstrategie waarbij het ongeveer 9 maanden duurt voordat je rendement gaat halen. Met SEA is dit anders, als je begint met adverteren kun je bij wijze van spreken dezelfde dag al je eerste offerte aanvraag of verkoop ontvangen. Zowel SEO als SEA hebben allebei voor- en nadelen. Ben je benieuwd wat voor jouw bedrijf het meest interessante is? Vraag dan vrijblijvend ons kansenonderzoek aan en ontdek waar de mogelijkheden voor jouw bedrijf liggen.

  • Wanneer Google Ads uitbesteden of zelf doen?

    Het uitbesteden of zelf beheren van je Google Ads advertenties heeft ook allebei voor- en nadelen. Vaak zien we bij klanten die zelf het beheer van hun Google Ads campagnes verzorgen dat er onnodig veel geld uitgegeven wordt door verschillende campagne instellingen of verkeerde zoekwoorden. Conversies (niet goed) gemeten worden en er is te weinig kennis of tijd om structureel het account te optimaliseren. Iets wat noodzakelijk is om steeds meer rendement uit je advertenties te halen. Google Ads leer je niet zomaar in een paar weken, het duurt voor ons over het algemeen 3 jaar voordat iemand volledig is ingewerkt. Daarnaast verandert Google Ads continu, het bijhouden en inlezen hiervan vergt veel tijd.

    Wanneer Google Ads uitbesteden?

    • Als je je bedrijf meetbaar wilt laten groeien
    • Je meer tijd over te houden voor de dingen waar jij goed in bent
    • Als je echte specialist die op dagelijkse basis met Google Ads bezig is je account beheert en korte lijnen heeft met Google
    • Als je wil focussen op de groei van je bedrijf, dit is het makkelijkste met het meeste rendement uit jouw klikkosten voor Google. Hiervoor heb je een Google Ads expert nodig. Zo kun jij je focussen op je bedrijf, product of dienstverlening en zorgen wij voor een constante stroom van nieuwe leads.
    • Je wilt scoren in een competitieve branche, hiervoor moet je alle ins en outs kennen, data verzamelen en bijsturen aan de hand van je data om de campagne rendabel te krijgen.

    Wanneer Google Ads zelf beheren?

    • Als je verstand hebt van Google Analytics 4, Google Tag Manager en het meten van conversies.
    • Als je het verschil weet tussen een Performance Max en Shopping campagne.
    • Je weet dat lang niet alle aanbevelingen van Google er zijn om jouw bedrijf meer conversies op te leveren (maar om meer geld uit te geven aan Google).
    • Als je het verschil weet tussen Consent mode V1 en V2 (en deze juist kunt implementeren met Google Tag Manager).
    • Als je minimaal devolgende Google Ads certificeringen hebt behaald: search, shopping en display.
    • Het verschil weet tussen brede zoekwoorden, woordgroepen en exacte zoekwoorden én hoe je zoektermen kunt uitsluiten.
    • Als je marketing budget minder dan €500 per maand is loont het vaak niet om dit uit te besteden. Het optimaliseren en bijsturen van een Google Ads account, analyseren van data in Google Analytics en Google Ads vraagt tijd en kennis. Een marketing bureau moet zichzelf ook terugverdienen maar er is wel een omslagpunt helaas. Als je bijvoorbeeld voor €100 per maand aan klikbudget hebt is het bijna onmogelijk voor een marketing bureau om hiervoor voldoende leads binnen te halen om ook de kosten van het marketing bureau terug te verdienen.

      Wanneer een campagne rendabel wordt is afhankelijk van de kosten per klik en het conversiepercentage. Wij zien een conversiepercentage van 2% (gemeten over alle klanten). Wij kunnen geheel vrijblijvend een berekening maken wat je ongeveer kunt verwachten van Google Ads. Hierin nemen we het conversiepercentage van 2% en zetten dat af tegen de kosten per klik. Zo heb je vooraf inzichtelijk wat je kunt verwachten van Google Ads, en wat voor klikbudget er ongeveer nodig is.

  • Wat werkt beter: Google Ads of SEO?

    Of je beter gebruik kunt maken van SEO of van SEA is afhankelijk van een heel aantal factoren. Het kan ook lonen om Google Ads en SEO naast elkaar in te zetten. SEO is een langetermijn strategie waar SEA vaak direct resultaat geeft. Wat we daarom ook vaak doen is eerst een Google Ads campagne opzetten en de rendementen meten. Dit doen we door een paar honderd kliks in te kopen en de conversies te meten. Zo hebben we op voorhand een goed beeld wat het rendement gaat zijn van je SEO campagne als je eenmaal bovenaan staat op deze zoekterm. Het omslagpunt voordat een SEO campagne rendabel wordt ligt over het algemeen op 9 maanden. Het zou zonde zijn als we deze tijd spenderen aan SEO werkzaamheden voor een zoekterm die uiteindelijk geen conversies gaat opleveren.

    Google Ads is voor veel bedrijven ook een langetermijn strategie. Als je campagne rendabel is en elke maand meetbaar meer oplevert dan je uitgeeft zou het zonde zijn om deze te stoppen. Vaak zien we wel dat als het Google Ads account rendabel is en goed geoptimaliseerd is, dat de uren na een aantal maanden iets teruggeschaald kunnen worden en eventueel op SEO ingezet kunnen worden. 

    53% van al het websiteverkeer via Google komt uit organische SEO-resultaten. Dit betekent dat 47% van de bezoekers op een advertentie klikt in plaats van op het eerste organische resultaat.

Klaar om te groeien?

Neem vrijblijvend telefonisch contact met ons op via: 085 - 303 81 81